Projecten

Copywriting

By 31 december 2021 No Comments
Project - Copywriting

"Rake teksten die de boodschap overbrengen"

Als copywriter creëer ik content voor diverse opdrachtgevers. Ik schrijf teksten. Hierbij richt ik mij altijd op het zo sterk mogelijk overbrengen van de juiste boodschap. Of het nu gaat over een persbericht, blog en campagnetekst of een uitgebreid interview, websitetekst of social media post.

Vrij Scherp in copywriting

Copywriting is de juiste balans vinden tussen het vertellen van een duidelijk verhaal met de juiste argumenten dat afgestemd is op je identiteit en doelgroep. Gericht op conversie. Oftewel: mensen met tekst motiveren om te reageren. Vrij Scherp helpt je met long- en shortcopy. Of in helder Nederlands:

  • Artikelen schrijven (bloggen)
  • Interviews afnemen
  • Pakkende persbericht schrijven
  • Teksten voor folders, flyers en brochures
  • Teksten voor je website
  • SEO teksten
  • E-mailmarketing
  • Social media content creëren

Teksten voor een magazine

Maar hoe zien deze teksten eruit? Om je een goed beeld te geven deel ik hieronder enkele artikelen die ik voor opdrachtgever Adagium schreef. Ik werkte mee aan vier edities van het jaarblad, waar ik alle interviews afnam, de teksten schreef, het eindredactie deed en het project van begin tot eind managede. Dit 70 bladzijde tellende magazine werd in een oplage van 500 stuks verspreid. Deze prachtige verhalen zijn ook online gedeeld. Hier zijn de twee meest recente magazines in te zien:

“Overname van HEMA Bakkerijen: een vers avontuur dat in de smaak valt”
"Zakelijk handelen en menselijk afsluiten"
“De koek delen levert je meer op”
“Overdracht van familiebedrijf is voor 95 procent emotie”
“Infoplaza gaat met de overname van Buienalarm een zonnige toekomst tegemoet”

Whitepapers

Het delen van kennis kan zeer waardevol zijn. Voor Adagium creëerde we een reeks informatieve whitepapers waarbij we het proces van bedrijfsovernamen uitlegden. De doelgroep bestond zowel uit ondernemers (die in potentie hun bedrijf op termijn gaan verkopen) als accountants, bankiers en fiscalisten – welke de informatie kunnen gebruiken. Het doel was om Adagium als autoriteit en kennispartner te positioneren. Naast het schrijven van de teksten voor de whitepapers, coördineerde ik het project en maakte ik ook de landingspagina’s waar de whitepapers te downloaden zijn.

Jochem

Author Jochem

More posts by Jochem