Kennis vanuit je organisatie
Waar veel mensen tegenwoordig praten over AI als onuitputtelijke bron, ligt er vaak ook veel kennis voor onze neus. Zo voor het oprapen.
Hoe? Ik leg het je uit.💡
Binnen veel bedrijven lopen ervaren en kundige medewerkers rond. Zij kennen de inhoud, weten hoe processen lopen en wat ervaringen uit de praktijk zijn.
Veel medewerkers richten zich, logischerwijs, op hun werkzaamheden.
Het werk moet immers gedaan worden, toch?
Vanuit een marketingoogpunt is het echter ontzettend waardevol die kennis bij je mensen op te halen. ⬆️
Om het los te peuteren en er bijvoorbeeld een interessant artikel over te schrijven, video over te maken of op andere manier in je marketingstrategie te verwerken.
Klinkt ingewikkeld en als ’n hele opgave?
Dat hoeft niet. Vaak kan dit op een laagdrempelige manier, die niet veel tijd vraagt van je mensen.
Voor Capability | Certified B Corp™ interviewde ik een aantal medewerkers, specialisten in hun vakgebied. Dat leverde erg waardevolle content op.
Deze arbodienst wil namelijk waardevolle inzichten delen rondom verzuim, preventie en duurzame inzetbaarheid.
Mijn aanpak?
✅Briefing helder krijgen vanuit opdrachtgever, middels briefingdocument en korte call.
✅Opstellen gerichte vragen vanuit briefing en thema.
✅Alle nodige informatie ophalen in interview specialisten (doorvragen).
Vervolgens schrijf ik daar treffende artikelen over.
Zoals deze 2 advertorials die voor de zomervakantie gepubliceerd zijn:
🔹https://lnkd.in/exQXzjTk
🔹https://lnkd.in/eUypzCSD
Benieuwd hoe ik dit voor jouw organisatie kan inzetten?
Of eens sparren over: contentstrategie, klantcases, website copy, SEO of merkpositionering? Ik help je graag verder.
Ps. Dit betekent niet dat je AI links moet laten liggen, integendeel. Maar onderschat de waarde van mensen niet.😉