Project - Referentie
Als Interim Marketeer bij City Resort Hotels.
In opdracht van marketingbureau Creatie Maakt Alles heb ik 6 maanden als Interim Marketeer gewerkt voor City Resort Hotels.
City Resort Hotels bestaat, als onderdeel van de Fitland Groep, uit 5 hotels met een uniek concept ‘Full of Energy’. Maximaal ontspannen in de luxe Wellnessresorts, genieten van al het comfort in de hotels en je energie uiten in de Fitland Sportcentra. Ik heb, als interim Product Marketeer, het marketing team van City Resort Hotels in de 2e helft van 2018 versterkt.
”Jochem is een directe versterking van het Marketing team. Hij pakt lopende campagnes op en voert zelfstandig projecten uit.”
Antonet KrolSenior Marketing Manager City Resort Hotels
Interim Marketeer – City Resort Hotels
“Het marketing team van City Resort Hotels zat afgelopen zomer met een personeelsprobleem. Het Marketing team Hotels & Restaurants was gehalveerd doordat een collega met zwangerschapsverlof ging en een andere collega het team had verlaten. Met de komst van Jochem hebben we dit tijdelijk opgelost en konden onze marketing activiteiten gewoon door blijven gaan. In de tussentijd zochten wij naar een definitieve versterking van het marketing team,” vertelt Antonet.
Een directe versterking van het team
“De hands-on en pragmatische aanpak van Jochem kwam goed van pas omdat lopende activiteiten, campagnes en projecten direct goed opgepakt werden. We hebben als marketing team de tweede helft van 2018 de on going business ‘gewoon’ op kunnen pakken. Daarnaast heeft Jochem in het bijzonder twee specifieke projecten opgepakt, namelijk de ontwikkeling van een nieuwe website en het professionaliseren van onze social media,” vertelt Antonet.
Project: Nieuwe website
“Begin 2018 heeft City Resort Hotels zich opnieuw gepositioneerd. Daarbij was onze website ook aan vernieuwing toe. Enerzijds voor de uitstraling naar buiten toe, anderzijds voor het gebruikersgemak in het beheer aan de achterkant. Met de nieuwe website, die op dit moment nog ontwikkeld wordt, creëren we een frisse, professionele website die volledig onze positionering ademt, die conversie gestuurd is en waarbij gebruikers- en beheergemak het uitgangspunt zijn. Jochem leidde dit project en schrijft daarnaast ook alle teksten voor de site,” licht Antonet toe.
Professionalisering social media
“Het ontbrak City Resort Hotels aan een uniforme en structurele aanpak rondom social media. Het was versnipperd, niet eenduidig, zonder regelmaat en niet meetbaar. Jochem heeft daar verandering in gebracht. We werken nu met een vaste content kalender, we plannen content in via een applicatie en monitoren de resultaten. Hierdoor is het mogelijk om bij te sturen waar nodig. Los daarvan is er nu een eenduidige aanpak en zijn het intern geen aparte eilandjes meer die zelfstandig opereren,” besluit Antonet.
City Resort Hotels
Direct alle werkzaamheden volgens planning opgepakt
Met het wegvallen van 2 vaste krachten in het marketing team is het noodzakelijk om snel, assertief en pragmatisch alle lopende campagnes en activiteiten op te pakken. Het is in de eerste plaats een kwestie van de gemaakte marketing planning uit blijven voeren. Gedurende 3 dagen per week heb ik, namens Creatie Maakt Alles, het team van City Resort versterkt tijdens Q3 en Q4 van 2018. Sleutel hierbij is om hands-on te werken en dingen gedaan krijgen.

City Resort Hotels
Professionalisering social media & nieuwe website
In het bijzonder heb ik me op 2 projecten gericht. Enerzijds het professionaliseren van de social media inzet van City Resort. Dit gebeurde nog versnipperd en vanuit een ad-hoc basis. Ik heb een social strategie geïmplementeerd en structuur aangebracht middels een kalender en applicaties.
Anderzijds was de website van City Resort was verouderd, niet uniform en matchte niet meer met de nieuwe positionering. Hierbij heb ik het project geleid om een nieuwe website te bouwen. Gericht op conversie en user experience.